sobota 18. září 2021

 

Zkoušky ohněm 


Vezmeme se za ruce a projdeme spolu peklem, já budu držet Tebe a Ty budeš držet mě.

                                     Tvoje budoucnost

 


V jednom takovém těžším období jsem od moudrého člověka dostala radu, že člověk musí mít vizi, představovat si svoji budoucnost, malovat si ji a vyzdobovat do detailu jako nějaký obraz a za tím pak jít a díky tomu se nevšimne, že zrovna prochází doslova peklem. Musíte se snažit to překonat kvůli vaší budoucnosti a ona na oplátku bude držet vaši mysl v těžkých chvílích a bude dávat sílu a naději. 

Co vám budu povídat, bylo to pekelně těžké, ale zajímavá zkušenost. Po které jsem snad moudřejší. Protože ona ta metoda dost dobře funguje.

Jsou totiž různé životní situace. Ne všechny jsou hezké. Ne všechny jsou dobré, a ne ze všech můžeme odejít, jen proto, že už nás to nebaví, nebo unavuje. Občas nám brání specifické okolnosti, občas naše svědomí, výchova a občas jednoduše zákon.

Pak se z člověk stane Princ Velen, který jde zachránit Večernici a nesmí se zastavit, nesmí uhnout stranou a taky se nesmí ohlížet zpět a taky s dívá jen dopředu – do budoucnosti. Pak je ta cesta k cíli trochu snadnější. 

O tom, že si máte budoucnost vizualizovat, bylo napsáno hodně, nemůžu říct, že by mi to i dneska šlo permanentně nějak skvěle. Ale tak snahu mám. Co je takové úsměvné, tak o mojí budoucnosti mluví spíš lidi kolem, je to tak nějak všeobecně celý život oblíbené konverzační téma. A tak i když nemám dokonalou vizi, mám v sobě ale víru ve světlo na konci tunelu. Zkrátka vím, že každé peklo jednou skončí a pak přijde úleva. Moje vnímání světa je takové, že konec dobrý, všechno dobré. Ve chvíli, kdy věc skončí, tak se vše zlé zkrátka vytratí, zůstane jen to dobré, což může být taky i ta zkušenost, která podpoří i váš vnitřní růst. A ve výsledku jdu zkrátka jen zas dál.

Pokud jste taky někde teď na nějaké té pomyslné stezce ve skalách v podobě životní zkoušky, zvažte své možnosti, ono totiž neuhnout neznamená, že musíte být v jakékoliv životní situaci jak přikovaní a není možné nic změnit. Jde spíše o to, že se vy sami nezastavíte, váš život, že se nenecháte zlomit tou situací, že se nenecháte okrást o sebe sama. Ať už pod tímto označením je ukryta radost ze života, nebo morální zásahy, víra v právo, spravedlnost, dobro, láska a vlídnost k rodině, respekt k vlastnímu zdraví, úcta k lidem, nebo vaše důstojnost, neboť ta by měla být nedotknutelná u každé lidské bytosti, takže nenechte si ji nikým vzít.

Vaše Iwi

Žádné komentáře:

Okomentovat