Pod
pokličkou Finanční správy
Tohle bude dlouhé, tak se hezky usaďte, dejte
si třeba kávu a zkuste se začíst do trochu neformálního popisu fungování
Finanční správy, protože tohle se týká nakonec i vašeho života a peněženky.
Dokument TV Seznam s názvem Roky daňového
pekla, který jsem doporučila v minulém článku, na který se chystáte nebo
jste ho už viděli, beru jako jeden z nejlepších na téma korupce ve
Finanční správě (dále jen FS) a hlavně celkově špatného fungování státu za
poslední roky. Třeba se jednou dočkáme ještě takového skvostu i o mých
oblíbených státních zástupcích, taky by to nebyla rozhodně nuda u některých.
Ale zpět k dokumentu o FS. Je dobré ho
vidět, protože zachycuje a vysvětluje řadovému divákovi a občanovi to, co jeho
účetní, jeho daňový poradce, jeho právník ví už dávno a sice, že chování FS je
někdy hrubé, někdy nepřiměřené, někdy na hraně zákona a někdy dokonce mimo
zákon a někdy by si za to měli jít úředníci v ideálním světě sednout do
tepláků, protože jiným profesím by se takové posluhování zločinu netolerovalo
ani omylem.
Čest výjimkám, pokud takové znáte, nebo
k nim patříte! I já takové znám. Takže jak říká ředitelka FS: „Finanční
správa je pestrá.“ Lze to chápat i tak, že v každém stádu se najde černá
ovce, jen problém je, že těch černých ovcí u FS je mnohem více než jen jedna.
Interní pravidla – alfa a omega všeho, aneb
tady je ten pes zakopaný.
Nikoli ve špatných zákonech.
Když budete vyrábět boty jako kdysi Baťa,
bude se vám normovat práce snadno. Horší to bude, když tu práci budete chtít
normovat administrativním pracovníkům. Obecně asi víte, co by mělo být a kdy
hotovo, ale zda potřebujete na to jednu účetní, dvě účetní nebo deset, to už je
někdy trochu oříšek. A stejně tak to má náš stát. Každý podzim přichází tedy boj
na téma, kolik bude potřebovat od ledna stát živit kancelářských krys?
(Přemýšlím, zda psát více seriózně, ale je to
blog pro zábavu, ne diplomová práce. A i sobě říkám kancelářská krysa, což je
neformální označení pro všechny, co se živí papírováním.)
A tak se na pozdím naplno už rozbíhají
statistiky. Tyhle závěrečné jsou ale už jen doplněk, protože statistiky práce
se dělají každý měsíc. Zohledňuje se, kolik se podařilo uzavřít spisů, tedy
dokončit nějakým přípustným způsobem a kolik se udělalo úkonů a vybralo peněz.
Přípustný způsob uzavření spisů je buď
dokončení kontroly, doměření daně, vymožení dluhu, ale taky odpis dluhu jako
nedobytné pohledávky. Pak si takhle můžeme trochu vylepšit skóre ve statistice.
V dokumentu se zmiňuje i pro mě překvapivý postup odpisu pohledávky jako nedobytné
jen z důvodu, že dlužník došel dočasně o práci (ukončil zaměstnání). Ano,
i nedobytné odepsané dluhy se vlastně dál vymáhají. Správce jednou za půl roku
prověří majetek na IČ, nebo rodné číslo dlužníka. Taková klasika je ověření
bankovních účtů hromadnou výzvou bankám, které tenhle bezplatný support pro FS
vyloženě milují. Případně se projedou další databáze majetku.
Ano, pokud má správce roky vytunelované a
defacto mrtvé SROčko, které si jako správce daně ještě nechal navíc vytunelovat
občas přímo pod nosem, tak nezbývá nic, než dluh odepsat, posunout ho do
spisové márnice, kde se jednou za půl roku udělá proforma ověření majetku a
úředník plný nadšení pro práci s aktivními dlužníky může tak věnovat svou
energii jinde a smysluplně. Víte proč? Protože vymáhání je drahé. Hodně drahé.
I samotná správa daní je drahá. Je tak drahá, že u některých daní při
zohlednění nákladů na správu i výběr (tedy případně i vymáhání) takové daně, už
skoro nedává ekonomický smysl takovou daň mít. Což jste možná postřehli i
v některých volebních programech pro volby 2021 do PS, kdy si člověk možná
ťuká na čelo, jenže ono to má docela i logický základ občas, i když smyslem
daní není vždy jen plnit státní kasu.
Pojďme ale k aktuálním stavu FS a tématu
odpisování dluhu.
Problém nastává, když dojde k odepsání
aktivního dlužníka, jako se stalo v dokumentu. To může být zejména ze dvou
důvodů, buď se tak schová dlužník, který to potřebuje a FS by byla
s dlužníkem v přátelském módu a šla mu na ruku (ale je to spíš
nepravděpodobné, lepší je to hrát na promlčení dluhu, to je klasická a dobře
fungující metoda, tak proč si dělat vrásky).
Anebo by se odepsáním mohlo zlepšit skoré
uzavřených spisů, viz výše. V dokumentu poplatník, kterého se odepsání a
obnovení odepsání týkalo, tak evidentně kamarád se správcem daně nebyl. A je to
zkrátka víc než nepříjemné, když máte za to, že dluh je uhrazen a najednou není
a vy nemáte moc možností a ani rozumnou lhůtu na obranu.
Možná si říkáte, měl si to ten pán hlídat. Je
ale potřeba si uvědomit, že většina dluhů obecně jsou jako živý organismus.
Rostou, vyvíjí se a mění, dokud nezaplatíte jistinu dluhu (tedy samotnou
dlužnou daň, nebo přímé pojistné atd.), tak se vyvíjí – zpravidla roste i dost
výrazně. Sem tam ale i klesne, když se třeba podaří úspěšně požádat o prominutí
(zejména příslušenství – úrok, penále). Proto tedy i samotný výkon exekučních
srážek je doprovázen často tím, že ukončení veškerého vymáhání zpravidla řeší
exekutor, či úředník vymáhacího oddělení, protože právě ten vidí skutečný stav
dluhu, tedy zda je včetně všech nákladů, příslušenství (úrok, penále), uhrazen.
A když je uhrazen, spis je řádně uzavřen.
A šup s ním pak do statistiky, protože
čárka za další splněný úkol se vždy hodí, neb v lednu je zima a mráz a
někteří bratři a sestry již do chrámu FS nevstoupí pro to ošklivé slovo a tím
je nadbytečnost, a proto je potřeba se snažit každý měsíc.
Přitom jistě některé občany napadne, jak může
být úředník nadbytečný? Máme jich jen na FS 16tis a stále to není dost na
všechny ty zlobivé poplatníky, ne? Aspoň to občas tak v médiích působí.
Ale není statistika jako statistika, každé
oddělení má svá specifika.
Vyměřovací oddělení, to je tam kde vám
zpracují vaše daňové přiznání k dani z příjmů, tak třeba příliš
neovlivní, kolik má práce. Vychází to z toho, že práci mu generují
okolnosti jako kolik lidí a firem má sídlo, nebo bydliště v jeho rajónu,
kolik z těch lidí se rozhodne podnikat, mít zaměstnance, kolik z nich
se stane plátcem DPH a kolik z nich si pořídí dům, nebo auto do podnikání.
A když se tak poplatník rozhodne a generuje
tak pro správce daně práci, tak správce daně má zase zákonem stanovené úkony a
lhůty – vyměření (nejčastěji prostě zpracování vašeho přiznání), vrácení
přeplatků (za děcka a ty šílené úroky na hypotéce na baráku, ale taky za DPH u
nového auta do firmy), taky zaslání výzvy k podání přiznání (že jste se na
to v termínu vykašlali, nebo jen zapomněli), nebo předání nedoplatků
k vymáhání. Často už výzvy k úhradě dluhu zasílá vymáhací oddělení,
protože před zahájením vymáhání platí v ČR obecné pravidlo, že nejprve
musíte dlužníka vyzvat (platí i pro vymáhání soukromých dluhů), než mu skočíte
po krku, tedy začnete dluh vymáhat.
Vyměřovací oddělení a zdejší správci (zkrátka
úředníci) se jeví tak na první pohled jako právě ten skvělý support a služba
státu pro občana. A ano, úřad tady je jako služba občanovi, protože samotný
stát je tu pro občany, nikoli lidi pro stát.
Poplatník tak často žije v dojmu, že ta
paní na úřadě mu jistě poradí, pomůže. Tak předně – FS na rozdíl od jiných
úřadů není povinná radit a za své (občas i špatné rady) občanům nezodpovídá.
Vzhledem, že dost peněz jde na proškolování pracovníků FS, tak je to doslova ne-občan-friendly.
Protože, když to umí alespoň ve věci čerpání
důchodů zvládat ČSSZ, nebo v oblasti pracovního práva se můžete buď přes
Úřad práce nebo přímo obrátit na SUIP s dotazy, tak proč tohle není možné
u FS a daňové poradce a advokáty si nechme primárně na zastupování při
kontrolách, či v soudních sporech. Tak jak je to možné v pracovním
právu, ale pokud si chci jen něco ověřit, či správně nastavit, proč bych se
nemohla obrátit s dotazem v rámci FS.
Ale ať jim nekřivdím, s dotazem se
můžete obrátit písemně, odpověď vám dojde za cca 30 dní (často o dost později
než ji potřebujete) a je to jen zpravidla jen citace zákona bez bližšího
vysvětlení (běžnému člověku a sem tam i daňovému poradci úplně k ničemu).
Jediná dobrá služba, která byla aspoň pro
plátce DPH, kteří chtěli mít vše v pořádku, tak byla v době vlády
Andyho zrušena (její detašované pracoviště bylo právě ve Zlíně) a pouze její
zlomek přešel pod Generální finanční ředitelství, kde za jeden dotaz je
stanoven poplatek 10tis Kč. Pokud tedy jste např. montážní firma s pěti
zaměstnanci, vaše dotazování se může dostat až na 80-90tis Kč, což je jako
vstupní investice „za papír“ jednoduše nad vaše možnosti a taky je to šílenost,
pokud se bavíme o tom, že ten papír dotazujícímu se poplatníkovi napíše
úředník, který je už za tu práci samotnou placen z daní toho poplatníka. A
nejen to, ten poplatník mu platí i tu židli, na které při tom sedí, stůl a PC, na
kterém to ťuká.
Ještě stále vám nepřijde FS jako
privilegovaná?
Ale zpět k vyměřovacímu oddělení. Řadový
správce taky nemá dnes tak na pohodu život, sice platy ve FS závratně rostou
proti jiným, od chvíle, kdy si ji Andy opečovává, ale shora padá na běžného
správce každou chvíli nějaká sestava (když už máme to kontrolko a EETéčko, tak
ať to nějak využijeme), kterou musí správce prověřit v dost krutém termínu,
a přitom ještě musí vyměřovat a stíhat lhůty. Dost často nemá ještě jednu
hotovou a už je tady druhá sestava. Naštěstí se může pak doplňovat, že řešeno,
ověřeno i telefonicky a papír snese všechno. Důležité je přežít.
Vzpomeňme jen tu hezkou akci, kterou si
vybrečeli lobbisté z řad hotelů a sice stopnout to ošklivé konkurenční
Airbnb. Neb systém levného ubytování pro lidi, kterému bylo potřeba udělat
přítrž, takže se zatížilo automaticky DPH a pak se to všechno hezky prověřilo 3
roky zpět, aby se to i hezky doměřilo a vymohlo. A správce dostal sestavu a jel
jak fretka pak a co víc, Airbnb mu v rámci součinnosti ještě samo muselo
na své klienty napráskat údaje. Bůh žehnej Americe, neb tam vědí, co je svoboda
podnikání a volný trh. No a v ČR se to třeba taky jednu naučíme.
Není ale třeba řadové správce příliš litovat
z naší pozice poplatníka, neb správce není náš kamarád, správce je spíš
častěji sojka práskačka, která na poplatníka ráda poví vše možné i nemožné
hlavně kolegům a hlavně kolegovi kontrolorovi, nebo kolegovi vymahači. A to
ponechme stranou lidský faktor známý též pod hovorovým názvem drby.
A pojďme zpátky ke statistice výkonů:
Oproti vyměřovacímu oddd. jsou tedy oddělení
daňové kontroly (to jsou ti co na vás zakleknou nejvíce tvrdým způsobem a občas
i díky sojce práskačce z vyměřováku) a oddělení vymáhání více kreativní.
Tady dostane úředník spis a je dost i na něm, co s ním udělá. Lhůt
v zákoně je minimum, postup si určuje zpravidla úředník tedy sám, kudy se
vydá na lov, takže se to řeší z části interními pravidly.
Aby nehodil úředník nohy do šuplíku, jsou
tady nakonec zase statistiky a taky nějaká obecná laťka, kterou musí každý
úředník v každém měsíci v rámci pracovního výkonu přeskočit. Tedy
ukončené spisy, ale protože daňová kontrola trvá 6 měsíců a je možné ji
prodloužit až na 12 měsíců, tak tady máme další kolonky jako kolik udělal
místních šetření (vytáhl paty z baráku – to nesnáší každý úředník a
některým se daří vyhnout se tomu obdivuhodnou dobu), taky kolik napsal
protokolů (tedy kolik zlobivých dušiček si sezval k sobě do kanclu a vyzpovídal
je důkladněji než pan farář v kostele) a další úkony. Je jasné, že když
děláte daňovou kontrolu, tak nemůže jen tak dopadnout pro poplatníka jako
bezchybná, protože pakliže dopadne, není to tím, že poplatník je pečlivý, ale
kontrolor neudělal svou práci dobře – tak je systém nastaven už od doby Plyšáka
v 89. A za časů ušatých čepic a Andyho se i zde jen přitvrdilo. Při jednání
s FS mě často posledních 8 let napadne, že podle FS co poplatník, to
zloděj a podvodník a výjimku mají jen ti, co se kamarádí s vedením. True
story.
Stejně tak jako to tedy má kontrolní, tak to
mají na vymáhacím oddělení. Sleduje se, kolik vydali exekučních příkazů, kolik
vymohl každý úředník peněz, kolik bylo zástavních práv, kolik bylo mobiliárek
(když vám vletí do baráku a vybílí ho), kolik bylo dražeb a tak vůbec.
Tato osobní statistika každého úředníka v
baráku se pak připojí ke statistice za oddělení a pak za územní pracoviště,
která sem tam taky bojují jako celek o
přežití a pak za celý úřad, tedy kraj a tak postupně sdružují výsledky výše a
výše až ke královně matce – tedy k ředitelce FS, která musí mít přehled o
dění v úlu a zda včelky dělnice makají, jak mají a hlavně zda sběr medu,
tedy výběr daně jde dobře a plní kasičku.
Jako nepopírám, že svého času, než peníze
začaly být z cca 80% jen virtuální, tak ty zaplombované pytle
s vybraným DPH, co čekaly na svoz, tak vypadaly famózně. A jasně, že
nejlepší to vždycky bylo na všední den 25.ledna, což si odvodí každý, kdo
tématem DPH trochu někdy žil.
Statistika byla vždy. Bez ní by bylo asi i
těžké práci normovat. I když právě důsledné normování práce a tlak v tomto
ohledu u administrativní činnosti je často v neprospěch kvality výsledku.
To platí pro justici, oblast soudních exekutorů, advokacii, daňaře i účetní a i
tedy FS.
Navíc např. plán kontrol se sestavuje
v podstatě pořád stejně, část kandidátů na kontrolu dodají správci alias sojky
práskačky (proto byste svého správce neměli zase nadmíru zlobit), část vylosuje
velký bratr ADIS (SW , který používá FS pro veškerou správu daně) a část
klasicky na udání, tedy kandidáta práskne někdo zvenku (jiný úřad, nebo
závistivý soused a nebo konkurence.)Pak se to probere, vyjádří se k tomu
vedení jednotlivých oddělení a šéf pracoviště, sem tam se nějaká šťastná (nebo
jen možná důvěrně někomu známá) duše ze seznamu vyhodí a to co zůstane, tak se
rozdělí už jako plán kontrol mezi jednotlivé úředníky, kteří se vrhnou na
cupování subjektu.
Takže, když nic moc nového pod sluncem u FS
není, co je důvodem nynějšího stavu věci? Berme to tak, že pokud se na první
pohled nezměnilo tolik v sledování výkonu úředníků, pokud se ani nezměnilo
dokonce zas tolik v daňovém právu (po nástupu Andyho), když pomineme
paskvil jménem EET a otravnou věc jménem kontrolní hlášení, sestavy a pár dalších, tak to jádro práce správce je
stále více méně stejné. A Daňový řád nebyl zas tak špatný zákon. Nahradil svého
předchůdce z devadesátek, zákon o správě daní a poplatků. Daňový řád se
psal už z praxe, za připomínek všech účastníků procesu ve věci daní. A měl
snahu jasně, jednoduše a srozumitelně upravit jejich vztahy, práva a
povinnosti.
To, co se totiž změnilo, tak je přístup FS. A
ta změna jde jako příkaz shora, jak je i v dokumentu. Je to především tvrdší výběr
a vymáhání daně, které se ale projevuje jako nárůst agresivity v jednání
FS.
Je jasné, že agresivita nemusí být nutně jen
fyzické formy, že by poplatníka snad sojka práskačka nakopala do zadnice, ale
ve způsobu mluvení, chování, volení postupu, využívání i krajních prostředků
jako běžných a častých. Preferování postihu malých a středních firem oproti
těm, které se dopouští často závažnějšího krácení daně, ale mají to štěstí, že
jsou velké, nebo kamarádí s někým z vedení berňáku, nebo jsou
mazanější, než úředník a umí tom zkrátka chodit.
Pod využíváním krajních prostředků jako
běžných a častých si lze představit ty, co zákon dávno zná, ale pro časté
použití na běžného poplatníka snad toto ani zákonodárce v nejtemnějším
okamžiku nezamýšlel. Tyto tvrdé metody měly sloužit tomu, aby zabránil jednání,
co je na samé hraně zločinu, za který by šel poplatník možná i do tepláků. A
mezi tyto prostředky patří, přátelé, zajišťovací příkaz, o kterých je zmínka
v dokumentu. Mj. efektivní nástroj likvidace firmy, nebo její výrazné
oslabení. V konkurenčním boji pak doslova Panzerfaust.
Druhá věc, co se změnila poslední roky, tak
je větší tlak na výkon, aby Andy obhájil velikost FS hezkými čísly ve výběru
daně a taky pak ve volbách i svou vlastní pozici skrz hnutí ANO. Znáte takové
to, jak vždy tlachá, jak vybral na DPH o tolik a tolik víc, jenže statistika se
dělá ze stavu bankovního účtu DPH, který vede ČNB, tam se stáhne stav ke konci
roku a tedy úplně stačí, že se nadměrné odpočty (vratky na DPH) nad nějakou
hezkou částku (dejme tomu nad 150tis) po datu 1. července již nevrací, ale
začne se poplatník prověřovat, zda je to oprávněný nárok.
FS to většině plátců DPH nakonec vrátí, někdy
kolem toho 15.ledna dalšího roku, až se opíše do statistiky výběru daně a do
projevu Andyho stav účtu u ČNB a sojky práskačky se proberou z povánočního
KOPRu a začnou nadměrného odpočty posílat zpátky na bankovní účty poplatníkům
jako nějaký opožděný dárek k Ježíšku. Něco jako, byl si hodnej,
popolatníku, pomohl jsi Andíčkovi zazářit, tak tady to svoje DPHčko máš zpátky.
Jedna z metod, která se zavedla po nástupu Andyho na MFČR.
Osm let s Andym… A tohle znají jen
podnikatelé, taky poradci a účetní, na které ty první roky podnikatelé občas i
křičeli, proč sakra ty peníze ten Finančák neposlal? Vždyť dřív se doložila
faktura a bylo to. Jinak nadměrné odpočty se prověřovali vždy nad 100tis, ale
netrvalo to v druhé půlce roku do ledna. A o to jde.
Často jsem zaznamenala, že důchodci zhrzení
nezdarem v 90kách, zaměstnanci a státní zaměstnanci se ale radovali.
Vybralo se na DPH více a těm zlodějům, což je v naší zemi bohužel
synonymum pro podnikatele, tak odzvonilo. Vzpomeňte si na to, až budete shánět
kominíka, zedníka, elektrikáře, nebo někoho, kdo vám spraví střechu, nebo udělá
dřevěnou podlahu, to jsou totiž věci, co se musí umět. A na malé šolichy dneska
vetší a přeživší firmy neslyší. A co víc má to dopad i na výběr daně, má to
dopad na odvody do fondů pojištění a vliv na rozpočet státu, ze kterého nakonec
je placena i FS a další státní zaměstnanci.
Zajišťovací příkazy jsou tak ještě vyšší
level, protože ty se můžou dotknout i běžného člověka a sice tak, že když
František Novák svého času bagrista, přijde ráno do práce do firmy Autodoprava,
tak ten jeho bagr zrovna odváží berňák pryč, nebo zajišťuje a šéf Františkovi
jen řekne, ať jde domů, protože dneska pro něj nemá práci a za pár dní mu zavolá,
že pro něj tu práci nebude mít minimálně asi rok a tak, že má bohužel Franta výpověď.
Franta je teď bez toho bagru jaksi nadbytečný. No, hlavně, že sojka práskačka
si místo udrží.
Ale ať jsme spravedliví. Správa daní je někdy
náročná.
I správce má různě složité spisy, různě
časově náročné, tenhle ukazatel se ale vytratil, nebo je spíš ignorován. A ve
statistikách hraje směšnou roli.
Logicky, když je správce hodnocen za to,
kolik stihne zpracovat spisů, přičemž támhle malé s.r.o. či živnostník mu nezaberou
zdaleka tolik času jako velký molok propojených dceřinek a matky, nebo rovnou
holdingových společností, které krátí daně sofistikovaným způsobem a současně
majetek uklidí v případě problémů stejně sofistikovaně, tak co si jako
řadový úředník vybere k řešení? Jasně, že radši obrazně vykuchá těch 20
tesařů, než se trápit něčím jako dceřinka Agrofertu. Ostatně o tom, jak se
zpětně staví k některým novelám DPH ministerstvo, po té, co se zjistí, že
některá z dceřinek Andyho zaspala, tak se vypráví vtipy. Děsivé ale je, že
to není vtip, ale praxe. Vzpomeňme minutou ticha na paskvil, který se týkal
zejména přeúčtování telefonických služeb mobilních operátorů z matky na
dceřinky.
Problém, proč ale správci váhají ukousnout si
větší sousto, či chcete-li zakousnout větší loupeživou škodnou, je fakt, že
s tím vzděláním na FS to není zas tak divoké, občas má úředník jen
maturitu z ekonomky před 35 lety, kdežto na to, aby byl schopen pochopit
sofistikovaný daňový únik a ideálně ho najít v účetnictví, tak by se spíš
hodilo být minimálně daňový poradce a úplně nejlépe auditor.
Je na čase si přiznat, že naše FS takovýchto
odborných kvalit na běžných územních pracovištích zpravidla nedosahuje u
většiny pracovníků, a tak to sem tam příslušná sojka práskačka dohání drsným
chováním na hraně i za hranou, aby dala najevo poplatníkovi, že ona ani
s maturou za totáče není zkrátka žádný ořezávátko!
Takže máme tu dva faktory. Nařízení shora, že
máme přitvrdit a využívat všech prostředků, co zákon umožňuje a pak tu máme
zvýšený tlak na výkon a výsledky statistik.
To vede k aroganci, ale i stresu,
agresivnímu jednání, volbě snadnějších případů a opomíjení těch zásadních
daňových úniků, vede to ale taky k likvidaci celé vrstvy malých a
středních firem, jejichž doménou není ani tak odvod daně z příjmů, ale
jejich doménou byla tvorba pracovních míst a odvod sociálního a zdravotního
pojištění.A možná někdy by bylo fajn si napsat o veřejných financích. Místo
úspěšného výběru daně ale máme ve 40-50% toho bagristu Františka 5 let před
důchodem na ÚP jako nezaměstnaného, kde už i zůstane, než zamíří do předčasného
a bohužel i finančně méně výhodného starobního důchodu, i když mu zaplatíme
ještě ze státní kasy rekvalifikaci a za rok se tam začne potkávat asi i se svým
bývalým šéfem, ten jako mladší se možná ještě zvládne někde zaměstnat, aby taky
měl z čeho platit právníky a poradce, než vyhraje soud a mého oblíbence,
skvělého moudrého pana doktora Baxu znovu na Nejvyšším správním soudu tak
trochu omyjou, jak je ta FS pořád jako malé dítě, kdy nestačí říct věc jednou,
ale musí ji člověk zopakovat třeba 10x, než to pochopí, jak to bylo zmíněno v
dokumentu.
No a k tomu všemu ještě do odvodu
pojištění nejde taky nic jako dřív (když ještě Autodoprava fungovala), naopak
oba (Franta i bývalý šéf) z něj ještě nějakou dobu peníze odčerpají
v rámci podpory v nezaměstnanosti, a i přesto budou živořit oproti době,
kdy oba měli práci a státu z té práce ještě sypali do kasičky další peníze.
Dopad to má i na běžné občany, protože se
stávají pro jednotlivce některé služby nedostupné – nejsou již jejich poptávky
finančně pro přeživší velké firmy zajímavé. A děsím se dne, kdy dopadneme jako
naši bratři vedle na východě (na SK), kde je to o poznání horší, ale máme
velkou šanci, že je brzo doženeme, neb jsme si to posichrovali Slovákem
v čele státu.
Taky to ale vede k tomu, že šéf
autodopravy se bude 3 roky soudit, nakonec svůj spor nad FS vyhraje, takže
všechno, ztrátu firmy, zadržené věci a peníze FS musí vrátit a nahradit. A to
už zabolí každého z nás. A zkrátka ta statistika 40 - 50% špatně odvedené
práce FS v tomto ohledu (viz dokument), nebo ty částky jdoucí do stovek
milionů korun, tak nelze ignorovat, ani omlouvat tím, že se na DPH ale vybírá
za Andyho větší částka, protože o tom, jak kouzlit s čísly na účtech ČNB
jsme si už psali.
A v závěru jako poslední budou omývat
vedení Nejvyššího kontrolního úřadu, který pak uvidí ty částky, co stát musí
nejen vrátit, ale hlavně vyplatit jako náhradu škody, kterou svým chybným
postupem způsobil.
A pak budou omývat nás jako daňové
poplatníky, když uvidíme ten schodek na další rok a rostoucí státní dluh a
marně někteří pak přemýšlí, co je špatně, když to Andy už 8 let v oblasti
daní tak dobře řídí a ty daně se vybírají v tak vysokých částkách a ten
správce nekecá a maká, tak jako Andy. Tak sakra, kde je ten pes zakopaný?
No a kde je, to už aspoň vy teď víte, nebo
v to doufám.
Myslete na to, až půjdete k volbám,
povídejte si o tom s lidmi, co zatím Andymu věří a myslí si, že FS funguje
dobře. Takoví lidé nejsou hloupí, nejsou zlí, ale často možná jen nemají
informace, protože víte, jak to je, 2013 Pravda propadla peklu a ne každý
čtenář dokázal vystopovat své oblíbené otevřenou pravdu píšící do jejich nového
azylu.
Tak Bůh žehnej naší republice! Co už včíl…
V dalším díle si dáme třeba povídání o
lidech kolem oblasti daní.
Kdo dočetl až sem, má hvězdičku za výdrž.
Vaše Iwi
Žádné komentáře:
Okomentovat