čtvrtek 16. září 2021

 

Pod pokličkou Finanční správy

 

Tohle bude dlouhé, tak se hezky usaďte, dejte si třeba kávu a zkuste se začíst do trochu neformálního popisu fungování Finanční správy, protože tohle se týká nakonec i vašeho života a peněženky.

 

Dokument TV Seznam s názvem Roky daňového pekla, který jsem doporučila v minulém článku, na který se chystáte nebo jste ho už viděli, beru jako jeden z nejlepších na téma korupce ve Finanční správě (dále jen FS) a hlavně celkově špatného fungování státu za poslední roky. Třeba se jednou dočkáme ještě takového skvostu i o mých oblíbených státních zástupcích, taky by to nebyla rozhodně nuda u některých.

 

Ale zpět k dokumentu o FS. Je dobré ho vidět, protože zachycuje a vysvětluje řadovému divákovi a občanovi to, co jeho účetní, jeho daňový poradce, jeho právník ví už dávno a sice, že chování FS je někdy hrubé, někdy nepřiměřené, někdy na hraně zákona a někdy dokonce mimo zákon a někdy by si za to měli jít úředníci v ideálním světě sednout do tepláků, protože jiným profesím by se takové posluhování zločinu netolerovalo ani omylem.

 

Čest výjimkám, pokud takové znáte, nebo k nim patříte! I já takové znám. Takže jak říká ředitelka FS: „Finanční správa je pestrá.“ Lze to chápat i tak, že v každém stádu se najde černá ovce, jen problém je, že těch černých ovcí u FS je mnohem více než jen jedna.

 

Interní pravidla – alfa a omega všeho, aneb tady je ten pes zakopaný.

Nikoli ve špatných zákonech.

 

Když budete vyrábět boty jako kdysi Baťa, bude se vám normovat práce snadno. Horší to bude, když tu práci budete chtít normovat administrativním pracovníkům. Obecně asi víte, co by mělo být a kdy hotovo, ale zda potřebujete na to jednu účetní, dvě účetní nebo deset, to už je někdy trochu oříšek. A stejně tak to má náš stát. Každý podzim přichází tedy boj na téma, kolik bude potřebovat od ledna stát živit kancelářských krys?

(Přemýšlím, zda psát více seriózně, ale je to blog pro zábavu, ne diplomová práce. A i sobě říkám kancelářská krysa, což je neformální označení pro všechny, co se živí papírováním.)

 

A tak se na pozdím naplno už rozbíhají statistiky. Tyhle závěrečné jsou ale už jen doplněk, protože statistiky práce se dělají každý měsíc. Zohledňuje se, kolik se podařilo uzavřít spisů, tedy dokončit nějakým přípustným způsobem a kolik se udělalo úkonů a vybralo peněz.

 

Přípustný způsob uzavření spisů je buď dokončení kontroly, doměření daně, vymožení dluhu, ale taky odpis dluhu jako nedobytné pohledávky. Pak si takhle můžeme trochu vylepšit skóre ve statistice. V dokumentu se zmiňuje i pro mě překvapivý postup odpisu pohledávky jako nedobytné jen z důvodu, že dlužník došel dočasně o práci (ukončil zaměstnání). Ano, i nedobytné odepsané dluhy se vlastně dál vymáhají. Správce jednou za půl roku prověří majetek na IČ, nebo rodné číslo dlužníka. Taková klasika je ověření bankovních účtů hromadnou výzvou bankám, které tenhle bezplatný support pro FS vyloženě milují. Případně se projedou další databáze majetku.

 

Ano, pokud má správce roky vytunelované a defacto mrtvé SROčko, které si jako správce daně ještě nechal navíc vytunelovat občas přímo pod nosem, tak nezbývá nic, než dluh odepsat, posunout ho do spisové márnice, kde se jednou za půl roku udělá proforma ověření majetku a úředník plný nadšení pro práci s aktivními dlužníky může tak věnovat svou energii jinde a smysluplně. Víte proč? Protože vymáhání je drahé. Hodně drahé. I samotná správa daní je drahá. Je tak drahá, že u některých daní při zohlednění nákladů na správu i výběr (tedy případně i vymáhání) takové daně, už skoro nedává ekonomický smysl takovou daň mít. Což jste možná postřehli i v některých volebních programech pro volby 2021 do PS, kdy si člověk možná ťuká na čelo, jenže ono to má docela i logický základ občas, i když smyslem daní není vždy jen plnit státní kasu.

 

Pojďme ale k aktuálním stavu FS a tématu odpisování dluhu.

 

Problém nastává, když dojde k odepsání aktivního dlužníka, jako se stalo v dokumentu. To může být zejména ze dvou důvodů, buď se tak schová dlužník, který to potřebuje a FS by byla s dlužníkem v přátelském módu a šla mu na ruku (ale je to spíš nepravděpodobné, lepší je to hrát na promlčení dluhu, to je klasická a dobře fungující metoda, tak proč si dělat vrásky).

 

Anebo by se odepsáním mohlo zlepšit skoré uzavřených spisů, viz výše. V dokumentu poplatník, kterého se odepsání a obnovení odepsání týkalo, tak evidentně kamarád se správcem daně nebyl. A je to zkrátka víc než nepříjemné, když máte za to, že dluh je uhrazen a najednou není a vy nemáte moc možností a ani rozumnou lhůtu na obranu.

 

Možná si říkáte, měl si to ten pán hlídat. Je ale potřeba si uvědomit, že většina dluhů obecně jsou jako živý organismus. Rostou, vyvíjí se a mění, dokud nezaplatíte jistinu dluhu (tedy samotnou dlužnou daň, nebo přímé pojistné atd.), tak se vyvíjí – zpravidla roste i dost výrazně. Sem tam ale i klesne, když se třeba podaří úspěšně požádat o prominutí (zejména příslušenství – úrok, penále). Proto tedy i samotný výkon exekučních srážek je doprovázen často tím, že ukončení veškerého vymáhání zpravidla řeší exekutor, či úředník vymáhacího oddělení, protože právě ten vidí skutečný stav dluhu, tedy zda je včetně všech nákladů, příslušenství (úrok, penále), uhrazen. A když je uhrazen, spis je řádně uzavřen.

 

A šup s ním pak do statistiky, protože čárka za další splněný úkol se vždy hodí, neb v lednu je zima a mráz a někteří bratři a sestry již do chrámu FS nevstoupí pro to ošklivé slovo a tím je nadbytečnost, a proto je potřeba se snažit každý měsíc.

 

Přitom jistě některé občany napadne, jak může být úředník nadbytečný? Máme jich jen na FS 16tis a stále to není dost na všechny ty zlobivé poplatníky, ne? Aspoň to občas tak v médiích působí.

 

Ale není statistika jako statistika, každé oddělení má svá specifika.

 

Vyměřovací oddělení, to je tam kde vám zpracují vaše daňové přiznání k dani z příjmů, tak třeba příliš neovlivní, kolik má práce. Vychází to z toho, že práci mu generují okolnosti jako kolik lidí a firem má sídlo, nebo bydliště v jeho rajónu, kolik z těch lidí se rozhodne podnikat, mít zaměstnance, kolik z nich se stane plátcem DPH a kolik z nich si pořídí dům, nebo auto do podnikání.  

 

A když se tak poplatník rozhodne a generuje tak pro správce daně práci, tak správce daně má zase zákonem stanovené úkony a lhůty – vyměření (nejčastěji prostě zpracování vašeho přiznání), vrácení přeplatků (za děcka a ty šílené úroky na hypotéce na baráku, ale taky za DPH u nového auta do firmy), taky zaslání výzvy k podání přiznání (že jste se na to v termínu vykašlali, nebo jen zapomněli), nebo předání nedoplatků k vymáhání. Často už výzvy k úhradě dluhu zasílá vymáhací oddělení, protože před zahájením vymáhání platí v ČR obecné pravidlo, že nejprve musíte dlužníka vyzvat (platí i pro vymáhání soukromých dluhů), než mu skočíte po krku, tedy začnete dluh vymáhat.

 

Vyměřovací oddělení a zdejší správci (zkrátka úředníci) se jeví tak na první pohled jako právě ten skvělý support a služba státu pro občana. A ano, úřad tady je jako služba občanovi, protože samotný stát je tu pro občany, nikoli lidi pro stát.

 

Poplatník tak často žije v dojmu, že ta paní na úřadě mu jistě poradí, pomůže. Tak předně – FS na rozdíl od jiných úřadů není povinná radit a za své (občas i špatné rady) občanům nezodpovídá. Vzhledem, že dost peněz jde na proškolování pracovníků FS, tak je to doslova ne-občan-friendly.

 

Protože, když to umí alespoň ve věci čerpání důchodů zvládat ČSSZ, nebo v oblasti pracovního práva se můžete buď přes Úřad práce nebo přímo obrátit na SUIP s dotazy, tak proč tohle není možné u FS a daňové poradce a advokáty si nechme primárně na zastupování při kontrolách, či v soudních sporech. Tak jak je to možné v pracovním právu, ale pokud si chci jen něco ověřit, či správně nastavit, proč bych se nemohla obrátit s dotazem v rámci FS.

 

Ale ať jim nekřivdím, s dotazem se můžete obrátit písemně, odpověď vám dojde za cca 30 dní (často o dost později než ji potřebujete) a je to jen zpravidla jen citace zákona bez bližšího vysvětlení (běžnému člověku a sem tam i daňovému poradci úplně k ničemu).

 

Jediná dobrá služba, která byla aspoň pro plátce DPH, kteří chtěli mít vše v pořádku, tak byla v době vlády Andyho zrušena (její detašované pracoviště bylo právě ve Zlíně) a pouze její zlomek přešel pod Generální finanční ředitelství, kde za jeden dotaz je stanoven poplatek 10tis Kč. Pokud tedy jste např. montážní firma s pěti zaměstnanci, vaše dotazování se může dostat až na 80-90tis Kč, což je jako vstupní investice „za papír“ jednoduše nad vaše možnosti a taky je to šílenost, pokud se bavíme o tom, že ten papír dotazujícímu se poplatníkovi napíše úředník, který je už za tu práci samotnou placen z daní toho poplatníka. A nejen to, ten poplatník mu platí i tu židli, na které při tom sedí, stůl a PC, na kterém to ťuká.

 

Ještě stále vám nepřijde FS jako privilegovaná?

 

Ale zpět k vyměřovacímu oddělení. Řadový správce taky nemá dnes tak na pohodu život, sice platy ve FS závratně rostou proti jiným, od chvíle, kdy si ji Andy opečovává, ale shora padá na běžného správce každou chvíli nějaká sestava (když už máme to kontrolko a EETéčko, tak ať to nějak využijeme), kterou musí správce prověřit v dost krutém termínu, a přitom ještě musí vyměřovat a stíhat lhůty. Dost často nemá ještě jednu hotovou a už je tady druhá sestava. Naštěstí se může pak doplňovat, že řešeno, ověřeno i telefonicky a papír snese všechno. Důležité je přežít.

 

Vzpomeňme jen tu hezkou akci, kterou si vybrečeli lobbisté z řad hotelů a sice stopnout to ošklivé konkurenční Airbnb. Neb systém levného ubytování pro lidi, kterému bylo potřeba udělat přítrž, takže se zatížilo automaticky DPH a pak se to všechno hezky prověřilo 3 roky zpět, aby se to i hezky doměřilo a vymohlo. A správce dostal sestavu a jel jak fretka pak a co víc, Airbnb mu v rámci součinnosti ještě samo muselo na své klienty napráskat údaje. Bůh žehnej Americe, neb tam vědí, co je svoboda podnikání a volný trh. No a v ČR se to třeba taky jednu naučíme.

 

Není ale třeba řadové správce příliš litovat z naší pozice poplatníka, neb správce není náš kamarád, správce je spíš častěji sojka práskačka, která na poplatníka ráda poví vše možné i nemožné hlavně kolegům a hlavně kolegovi kontrolorovi, nebo kolegovi vymahači. A to ponechme stranou lidský faktor známý též pod hovorovým názvem drby.

 

A pojďme zpátky ke statistice výkonů:

 

Oproti vyměřovacímu oddd. jsou tedy oddělení daňové kontroly (to jsou ti co na vás zakleknou nejvíce tvrdým způsobem a občas i díky sojce práskačce z vyměřováku) a oddělení vymáhání více kreativní. Tady dostane úředník spis a je dost i na něm, co s ním udělá. Lhůt v zákoně je minimum, postup si určuje zpravidla úředník tedy sám, kudy se vydá na lov, takže se to řeší z části interními pravidly.

 

Aby nehodil úředník nohy do šuplíku, jsou tady nakonec zase statistiky a taky nějaká obecná laťka, kterou musí každý úředník v každém měsíci v rámci pracovního výkonu přeskočit. Tedy ukončené spisy, ale protože daňová kontrola trvá 6 měsíců a je možné ji prodloužit až na 12 měsíců, tak tady máme další kolonky jako kolik udělal místních šetření (vytáhl paty z baráku – to nesnáší každý úředník a některým se daří vyhnout se tomu obdivuhodnou dobu), taky kolik napsal protokolů (tedy kolik zlobivých dušiček si sezval k sobě do kanclu a vyzpovídal je důkladněji než pan farář v kostele) a další úkony. Je jasné, že když děláte daňovou kontrolu, tak nemůže jen tak dopadnout pro poplatníka jako bezchybná, protože pakliže dopadne, není to tím, že poplatník je pečlivý, ale kontrolor neudělal svou práci dobře – tak je systém nastaven už od doby Plyšáka v 89. A za časů ušatých čepic a Andyho se i zde jen přitvrdilo. Při jednání s FS mě často posledních 8 let napadne, že podle FS co poplatník, to zloděj a podvodník a výjimku mají jen ti, co se kamarádí s vedením. True story.

 

Stejně tak jako to tedy má kontrolní, tak to mají na vymáhacím oddělení. Sleduje se, kolik vydali exekučních příkazů, kolik vymohl každý úředník peněz, kolik bylo zástavních práv, kolik bylo mobiliárek (když vám vletí do baráku a vybílí ho), kolik bylo dražeb a tak vůbec.

 

Tato osobní statistika každého úředníka v baráku se pak připojí ke statistice za oddělení a pak za územní pracoviště, která sem tam taky  bojují jako celek o přežití a pak za celý úřad, tedy kraj a tak postupně sdružují výsledky výše a výše až ke královně matce – tedy k ředitelce FS, která musí mít přehled o dění v úlu a zda včelky dělnice makají, jak mají a hlavně zda sběr medu, tedy výběr daně jde dobře a plní kasičku.

 

Jako nepopírám, že svého času, než peníze začaly být z cca 80% jen virtuální, tak ty zaplombované pytle s vybraným DPH, co čekaly na svoz, tak vypadaly famózně. A jasně, že nejlepší to vždycky bylo na všední den 25.ledna, což si odvodí každý, kdo tématem DPH trochu někdy žil.

 

Statistika byla vždy. Bez ní by bylo asi i těžké práci normovat. I když právě důsledné normování práce a tlak v tomto ohledu u administrativní činnosti je často v neprospěch kvality výsledku. To platí pro justici, oblast soudních exekutorů, advokacii, daňaře i účetní a i tedy FS.

 

Navíc např. plán kontrol se sestavuje v podstatě pořád stejně, část kandidátů na kontrolu dodají správci alias sojky práskačky (proto byste svého správce neměli zase nadmíru zlobit), část vylosuje velký bratr ADIS (SW , který používá FS pro veškerou správu daně) a část klasicky na udání, tedy kandidáta práskne někdo zvenku (jiný úřad, nebo závistivý soused a nebo konkurence.)Pak se to probere, vyjádří se k tomu vedení jednotlivých oddělení a šéf pracoviště, sem tam se nějaká šťastná (nebo jen možná důvěrně někomu známá) duše ze seznamu vyhodí a to co zůstane, tak se rozdělí už jako plán kontrol mezi jednotlivé úředníky, kteří se vrhnou na cupování subjektu.

 

Takže, když nic moc nového pod sluncem u FS není, co je důvodem nynějšího stavu věci? Berme to tak, že pokud se na první pohled nezměnilo tolik v sledování výkonu úředníků, pokud se ani nezměnilo dokonce zas tolik v daňovém právu (po nástupu Andyho), když pomineme paskvil jménem EET a otravnou věc jménem kontrolní hlášení, sestavy  a pár dalších, tak to jádro práce správce je stále více méně stejné. A Daňový řád nebyl zas tak špatný zákon. Nahradil svého předchůdce z devadesátek, zákon o správě daní a poplatků. Daňový řád se psal už z praxe, za připomínek všech účastníků procesu ve věci daní. A měl snahu jasně, jednoduše a srozumitelně upravit jejich vztahy, práva a povinnosti.

 

 

To, co se totiž změnilo, tak je přístup FS. A ta změna jde jako příkaz shora, jak je i v dokumentu. Je to především tvrdší výběr a vymáhání daně, které se ale projevuje jako nárůst agresivity v jednání FS.

 

Je jasné, že agresivita nemusí být nutně jen fyzické formy, že by poplatníka snad sojka práskačka nakopala do zadnice, ale ve způsobu mluvení, chování, volení postupu, využívání i krajních prostředků jako běžných a častých. Preferování postihu malých a středních firem oproti těm, které se dopouští často závažnějšího krácení daně, ale mají to štěstí, že jsou velké, nebo kamarádí s někým z vedení berňáku, nebo jsou mazanější, než úředník a umí tom zkrátka chodit.

 

Pod využíváním krajních prostředků jako běžných a častých si lze představit ty, co zákon dávno zná, ale pro časté použití na běžného poplatníka snad toto ani zákonodárce v nejtemnějším okamžiku nezamýšlel. Tyto tvrdé metody měly sloužit tomu, aby zabránil jednání, co je na samé hraně zločinu, za který by šel poplatník možná i do tepláků. A mezi tyto prostředky patří, přátelé, zajišťovací příkaz, o kterých je zmínka v dokumentu. Mj. efektivní nástroj likvidace firmy, nebo její výrazné oslabení. V konkurenčním boji pak doslova Panzerfaust.

 

Druhá věc, co se změnila poslední roky, tak je větší tlak na výkon, aby Andy obhájil velikost FS hezkými čísly ve výběru daně a taky pak ve volbách i svou vlastní pozici skrz hnutí ANO. Znáte takové to, jak vždy tlachá, jak vybral na DPH o tolik a tolik víc, jenže statistika se dělá ze stavu bankovního účtu DPH, který vede ČNB, tam se stáhne stav ke konci roku a tedy úplně stačí, že se nadměrné odpočty (vratky na DPH) nad nějakou hezkou částku (dejme tomu nad 150tis) po datu 1. července již nevrací, ale začne se poplatník prověřovat, zda je to oprávněný nárok.

 

FS to většině plátců DPH nakonec vrátí, někdy kolem toho 15.ledna dalšího roku, až se opíše do statistiky výběru daně a do projevu Andyho stav účtu u ČNB a sojky práskačky se proberou z povánočního KOPRu a začnou nadměrného odpočty posílat zpátky na bankovní účty poplatníkům jako nějaký opožděný dárek k Ježíšku. Něco jako, byl si hodnej, popolatníku, pomohl jsi Andíčkovi zazářit, tak tady to svoje DPHčko máš zpátky. Jedna z metod, která se zavedla po nástupu Andyho na MFČR.

 

Osm let s Andym… A tohle znají jen podnikatelé, taky poradci a účetní, na které ty první roky podnikatelé občas i křičeli, proč sakra ty peníze ten Finančák neposlal? Vždyť dřív se doložila faktura a bylo to. Jinak nadměrné odpočty se prověřovali vždy nad 100tis, ale netrvalo to v druhé půlce roku do ledna. A o to jde.

 

Často jsem zaznamenala, že důchodci zhrzení nezdarem v 90kách, zaměstnanci a státní zaměstnanci se ale radovali. Vybralo se na DPH více a těm zlodějům, což je v naší zemi bohužel synonymum pro podnikatele, tak odzvonilo. Vzpomeňte si na to, až budete shánět kominíka, zedníka, elektrikáře, nebo někoho, kdo vám spraví střechu, nebo udělá dřevěnou podlahu, to jsou totiž věci, co se musí umět. A na malé šolichy dneska vetší a přeživší firmy neslyší. A co víc má to dopad i na výběr daně, má to dopad na odvody do fondů pojištění a vliv na rozpočet státu, ze kterého nakonec je placena i FS a další státní zaměstnanci.

 

Zajišťovací příkazy jsou tak ještě vyšší level, protože ty se můžou dotknout i běžného člověka a sice tak, že když František Novák svého času bagrista, přijde ráno do práce do firmy Autodoprava, tak ten jeho bagr zrovna odváží berňák pryč, nebo zajišťuje a šéf Františkovi jen řekne, ať jde domů, protože dneska pro něj nemá práci a za pár dní mu zavolá, že pro něj tu práci nebude mít minimálně asi rok a tak, že má bohužel Franta výpověď. Franta je teď bez toho bagru jaksi nadbytečný. No, hlavně, že sojka práskačka si místo udrží.

 

Ale ať jsme spravedliví. Správa daní je někdy náročná.

 

I správce má různě složité spisy, různě časově náročné, tenhle ukazatel se ale vytratil, nebo je spíš ignorován. A ve statistikách hraje směšnou roli.

 

Logicky, když je správce hodnocen za to, kolik stihne zpracovat spisů, přičemž támhle malé s.r.o. či živnostník mu nezaberou zdaleka tolik času jako velký molok propojených dceřinek a matky, nebo rovnou holdingových společností, které krátí daně sofistikovaným způsobem a současně majetek uklidí v případě problémů stejně sofistikovaně, tak co si jako řadový úředník vybere k řešení? Jasně, že radši obrazně vykuchá těch 20 tesařů, než se trápit něčím jako dceřinka Agrofertu. Ostatně o tom, jak se zpětně staví k některým novelám DPH ministerstvo, po té, co se zjistí, že některá z dceřinek Andyho zaspala, tak se vypráví vtipy. Děsivé ale je, že to není vtip, ale praxe. Vzpomeňme minutou ticha na paskvil, který se týkal zejména přeúčtování telefonických služeb mobilních operátorů z matky na dceřinky.

 

Problém, proč ale správci váhají ukousnout si větší sousto, či chcete-li zakousnout větší loupeživou škodnou, je fakt, že s tím vzděláním na FS to není zas tak divoké, občas má úředník jen maturitu z ekonomky před 35 lety, kdežto na to, aby byl schopen pochopit sofistikovaný daňový únik a ideálně ho najít v účetnictví, tak by se spíš hodilo být minimálně daňový poradce a úplně nejlépe auditor.

 

Je na čase si přiznat, že naše FS takovýchto odborných kvalit na běžných územních pracovištích zpravidla nedosahuje u většiny pracovníků, a tak to sem tam příslušná sojka práskačka dohání drsným chováním na hraně i za hranou, aby dala najevo poplatníkovi, že ona ani s maturou za totáče není zkrátka žádný ořezávátko!

 

 

Takže máme tu dva faktory. Nařízení shora, že máme přitvrdit a využívat všech prostředků, co zákon umožňuje a pak tu máme zvýšený tlak na výkon a výsledky statistik.

 

To vede k aroganci, ale i stresu, agresivnímu jednání, volbě snadnějších případů a opomíjení těch zásadních daňových úniků, vede to ale taky k likvidaci celé vrstvy malých a středních firem, jejichž doménou není ani tak odvod daně z příjmů, ale jejich doménou byla tvorba pracovních míst a odvod sociálního a zdravotního pojištění.A možná někdy by bylo fajn si napsat o veřejných financích. Místo úspěšného výběru daně ale máme ve 40-50% toho bagristu Františka 5 let před důchodem na ÚP jako nezaměstnaného, kde už i zůstane, než zamíří do předčasného a bohužel i finančně méně výhodného starobního důchodu, i když mu zaplatíme ještě ze státní kasy rekvalifikaci a za rok se tam začne potkávat asi i se svým bývalým šéfem, ten jako mladší se možná ještě zvládne někde zaměstnat, aby taky měl z čeho platit právníky a poradce, než vyhraje soud a mého oblíbence, skvělého moudrého pana doktora Baxu znovu na Nejvyšším správním soudu tak trochu omyjou, jak je ta FS pořád jako malé dítě, kdy nestačí říct věc jednou, ale musí ji člověk zopakovat třeba 10x, než to pochopí, jak to bylo zmíněno v dokumentu.

 

No a k tomu všemu ještě do odvodu pojištění nejde taky nic jako dřív (když ještě Autodoprava fungovala), naopak oba (Franta i bývalý šéf) z něj ještě nějakou dobu peníze odčerpají v rámci podpory v nezaměstnanosti, a i přesto budou živořit oproti době, kdy oba měli práci a státu z té práce ještě sypali do kasičky další peníze.

 

Dopad to má i na běžné občany, protože se stávají pro jednotlivce některé služby nedostupné – nejsou již jejich poptávky finančně pro přeživší velké firmy zajímavé. A děsím se dne, kdy dopadneme jako naši bratři vedle na východě (na SK), kde je to o poznání horší, ale máme velkou šanci, že je brzo doženeme, neb jsme si to posichrovali Slovákem v čele státu.

 

Taky to ale vede k tomu, že šéf autodopravy se bude 3 roky soudit, nakonec svůj spor nad FS vyhraje, takže všechno, ztrátu firmy, zadržené věci a peníze FS musí vrátit a nahradit. A to už zabolí každého z nás. A zkrátka ta statistika 40 - 50% špatně odvedené práce FS v tomto ohledu (viz dokument), nebo ty částky jdoucí do stovek milionů korun, tak nelze ignorovat, ani omlouvat tím, že se na DPH ale vybírá za Andyho větší částka, protože o tom, jak kouzlit s čísly na účtech ČNB jsme si už psali.

 

A v závěru jako poslední budou omývat vedení Nejvyššího kontrolního úřadu, který pak uvidí ty částky, co stát musí nejen vrátit, ale hlavně vyplatit jako náhradu škody, kterou svým chybným postupem způsobil.

 

A pak budou omývat nás jako daňové poplatníky, když uvidíme ten schodek na další rok a rostoucí státní dluh a marně někteří pak přemýšlí, co je špatně, když to Andy už 8 let v oblasti daní tak dobře řídí a ty daně se vybírají v tak vysokých částkách a ten správce nekecá a maká, tak jako Andy. Tak sakra, kde je ten pes zakopaný?

 

No a kde je, to už aspoň vy teď víte, nebo v to doufám.  

 

 

Myslete na to, až půjdete k volbám, povídejte si o tom s lidmi, co zatím Andymu věří a myslí si, že FS funguje dobře. Takoví lidé nejsou hloupí, nejsou zlí, ale často možná jen nemají informace, protože víte, jak to je, 2013 Pravda propadla peklu a ne každý čtenář dokázal vystopovat své oblíbené otevřenou pravdu píšící do jejich nového azylu.

 

Tak Bůh žehnej naší republice! Co už včíl…

 

V dalším díle si dáme třeba povídání o lidech kolem oblasti daní.

 

 

Kdo dočetl až sem, má hvězdičku za výdrž.

 

Vaše Iwi

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat