tag:blogger.com,1999:blog-1763847414848304482.post6089384865461131179..comments2021-09-16T02:35:38.936-07:00Comments on Mazaný Králíček: Iwi z Makeupmania.czhttp://www.blogger.com/profile/14577784297776748036noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1763847414848304482.post-78292919086193071282014-12-04T04:55:33.989-08:002014-12-04T04:55:33.989-08:00:D :D Nejspíš, co je ale od nich krátkozraké ;) Př...:D :D Nejspíš, co je ale od nich krátkozraké ;) Přitom by o to určitě zájem dneska byl ;) Ale možná to je záměr (farmaceutický průmysl dosahuje světově naprosto nejvyšších zisku, hned za ním je kosmetický průmysl).<br /><br />Vzpomněla jsem si na jednu knížku (nevím tedy autora, ani název - ostuda, ale už je to 17let, co jsem o tom zaslechla), bylo to sci-fi, o světě a společnosti, kdy lidem bylo do mozku implantováno speciální zařízení, které obsahovalo všechny znalosti, takže zvýšilo okamžitě vzdělanost obyvatel. <br />Bylo to o malém chlapci, který se zamýšlel nad svým zařízením, které mu sice umožnilo "neztrácet čas učením", tak jako to dělali lidé dřív, ale zařízení nedovolovalo lidem snít..... <br /><br />Když se snažil popustit uzdu své fantazii, zařízení začalo vydávat nepříjemný zvuk...... a on přemýšlel, jaké to asi bylo dřív, kdy lidé ještě snili.... (a nebo jaké to je u lidí z rozvojových zemí, kde ještě všichni zařízení implantované nemají.)<br /><br />Věřím, že tak nakonec ale neskončíme.... :)<br />Iwi z Makeupmania.czhttps://www.blogger.com/profile/14577784297776748036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1763847414848304482.post-9155807971605406312014-12-04T02:50:08.707-08:002014-12-04T02:50:08.707-08:00Máš pravdu králíčku, zachováme si optimistický pří...Máš pravdu králíčku, zachováme si optimistický přístup :) Ovšem o těch Google brýlích jsem ani vědět nechtěla :D Jen aby nepřišli s tím, že je třeba všechny očipovat, v rámci zachování bezpečnosti lidstva, samozřejmě. Škoda jen, že se soustředí tímto směrem, uvítala bych jiné "sci-fi" technologie, už léta čekám na teleport nebo na toaletu, která diagnostikuje z mých odpadů zdravotní stav a doporučí, co si mám dnes dát k jídlu, aby mi nic nechybělo, jak nám ukázali ve filmu Pátý element. No asi to není dost rentabilní :)Vsechnocomuselovenhttps://www.blogger.com/profile/02430005951639984472noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1763847414848304482.post-44418285334867705312014-12-03T06:26:10.764-08:002014-12-03T06:26:10.764-08:00Taky si nedělám iluze, že FB pouze oznámil, co už ...Taky si nedělám iluze, že FB pouze oznámil, co už tiše dělám v mnoha bodech dávno ;) To na co FB teprve bude od ledna najíždět oficiálně, to už ale právě Google dělá delší čas. Přesně jak píšeš, zejména v té oblasti reklamy.<br /><br />K těm databázím, s pár společnostmi jsem se setkala, které vytváří takové data a prodávají informace (různé kvalita, od té "orientační", až po opravdu detailní až důvěrné). Je to velký byznys, o tom žádná.<br /><br />Jinak obecná data jsou o každém obyvateli narozeném na území ČR od 40tých let zavedena v centrálním registru obyvatel, který je snadno dostupný na všech úřadech, soudech, často i pro běžné úředníky. Stáhnout odtud info, najít si kontakty na celou širokou rodinu dotyčného není vůbec těžké. Denně do té databáze vstupuje tak obrovské množství lidí, že o nějaké skutečné kontrole ve smyslu nezneužívání dat, nemůže být ani řeč. Lze tak dohledat i např. adopce, protože přidělené rodné číslo se v těchto případech nemění. <br /><br />Kapitolou samou pro sebe jsou pak veřejné registry (často i pod správou státu). Takové OSVČ si o soukromí můžou nechat jen zdát. Ve chvíli, kdy se stanou plátcem DPH je veřejné o nich prakticky vše, včetně rodného čísla, jakožto DIČ. <br /><br />A poslední jsou registry veřejné od soukromých poskytovatelů, které nahrazují dřívější "zlaté stránky", kde se právě podnikající zapíše s dobrou vírou, že bude pro zákazníka snáze dohledatelný. Všechny data z těchto registrů stahují další společnosti ke svým účelům, ať už marketingovým, nebo dokonce tato zpracovaná data, úhledně uspořádaná, opět prodávají dál. <br /><br />Nejhorší levelem jsou pak kamery na rozpoznávání obličejů v obchodech, kdy člověk vejde a v tu chvíli prodavači najede na monitoru komplet vše o nás, kdo jsme, co máme rádi..... <br /><br />A konečnou představují Google brýle, kdy lidé budou chodit po ulici a na skla se jim budou přímo promítat tyhle detailní data o cizích lidech na ulici...... Což už dnes je vyvinuto, funguje to, je otázka času, kdy to začne být masová záležitost. <br />Anonymita přestane prakticky existovat ..... <br /><br />Ale není třeba to slepě přijímat, nemyslím, že boj za soukromí je marný... :)Iwi z Makeupmania.czhttps://www.blogger.com/profile/14577784297776748036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1763847414848304482.post-57487370677555172602014-12-03T01:49:50.546-08:002014-12-03T01:49:50.546-08:00Já v tomhle nějak nejedu, protože na to není čas -...Já v tomhle nějak nejedu, protože na to není čas - bohatě mi stačí blogy :D, jinak mám jen soukromý fb, ale ten moc nevyužívám, víceméně reaguji na zprávy z messengeru. Změnu jejich obchodních podmínek jsem také zaregistrovala, přijde mi, že jen oficiálně zveřejňují to, co už dávno dělají. Obchod s osobními údaji je velký a výnosný trend, občas mě zaskočí způsob, jakým mi Google personalizuje reklamy a poslední dobou mi chodí až nepříjemné množství sms s oznámeními o slevách a tak. Přitom vůbec nejsem takový ten typ královny sociálních sítí, spíš jsem opatrná. Nedávno jsme na tohle téma diskutovali s kamarádem, který se dost vyzná v byznysu a vyprávěl mi o jednání ve firmě, která legálně obchoduje s databázemi osobních údajů a prý nabízí takový produkt, který zajišťuje kompletní informace o komkoli chcete, jakože až tak, že když se třeba rozvedete nebo se vám narodí dítě, vaši stalkeři se o tom dozví ještě před tím, než se to objeví v oficiálních zdrojích (nebo třeba v novinách :D). Kde k takovým datům přijdou však neřekli, know how, víme. Asi si prostě budeme muset zvyknout, že soukromí už neznamená to, co kdysi...Vsechnocomuselovenhttps://www.blogger.com/profile/02430005951639984472noreply@blogger.com